Wieldrecht niet meedogenloos en verliest met 1-3 van Rijsoord
Wat vorige week gevraagd werd, werd vandaag gedaan: strijden met en voor elkaar.
De eerste twintig minuten speelde Wieldrecht goed en geduldig. Dat leidde tot de 1-0 van Bambino, na goed terugleggen van Max.
De 1-1 van Rijsoord viel door te gemakkelijk verdedigen. Daarna werd het een gelijkopgaande wedstrijd, waarin de wit-zwarten wel gevaarlijker bleven.
Na rust kreeg Raily direct een grote kans, maar zijn schot belandde op de kruising. Vervolgens werd er twee keer niet meedogenloos verdedigd en kon Rijsoord via de as eenvoudig scoren.
De kansen die Wieldrecht daarna nog kreeg, werden niet benut. Dat was vandaag het verschil tussen winnen en verliezen. De 1-3 eindstand deed dan ook geen recht aan het spelbeeld.
Door de vele geschorsten en geblesseerden startte het vlaggenschip met een jong elftal. Zo maakte Milan ten Veen zijn officiële basisdebuut. Hebben we vandaag al een glimp gezien van het ‘nieuwe’ Wieldrecht van volgend jaar?
Het tweede elftal moest door de afwezigen bij 1 een beroep doen op Vincent van de Koppel en Max de Lange. Fijn dat deze jongens hielpen en dat er een knap 2-2 resultaat tegen de koploper werd behaald.
Vorige week noemden we het spandoek dat er vroeger altijd hing. Die boodschap is aangekomen, want vandaag hing er weer één:
Wieldrecht, maak ons trots!
Het is pas over als het echt niet meer kan. Blijven strijden en blijven geloven!
Verslag: Dennis Palit
Foto's: Natalie Simoiu